Nationaal Etruskisch Museum van Museum Villa Giulia

Het Nationaal Etruskisch Museum van Museum Villa Giulia heeft je niet alleen ontzettend veel kunst te bieden, ook is het museum in een prachtig gebouw gevestigd. De architectuur van dit gebouw kan een reden zijn om eerst een rondje om het gebouw te lopen! Eenmaal binnen word je meegenomen in de wereld van de archeologische vondsten. Voorheen was het Villa Giulia museum het buitenverblijf van paus Julius III.

Bekende werken in het Nationaal Etruskisch Museum

In het Nationaal Etruskisch Museum van Museum Villa Giulia vind je een breed aanbod aan Etruskische kunst en pre-Romeinse schatten. Het is meer dan de moeite waard om een rondleiding van een (audio)gids te nemen, die je meer kan vertellen over de achtergrond van deze schatten. De schatten liggen verborgen in de graftombes binnen het museum, die nog in hun originele staat verkeren. Naast de schatten uit opgravingen, vind je in het Nationaal Etruskisch Museum in Rome een groot aantal prachtige beelden en fresco’s.

Ligging van het Nationaal Etruskisch Museum

Door de centrale ligging van het Nationaal Etruskisch Museum, is deze eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer. Ook kan het leuk zijn om een bezoek aan het Museum Villa Giulia in Rome te combineren met een bezoek aan de Villa Borghese en de Nationale Galerie van de Moderne Kunst. Voor de deur van het museum ligt bus-/tramhalte Museo Etrusco Villa Giulia, Deze halte is te bereiken met trams 2 en 19, of met bus N10.

Het museum is dagelijks geopend van 8.30 tot 19.30 uur en kan zeker in de middaguren behoorlijk druk zijn. Dit maakt dat het verstandig is om het museum al in de ochtend te bezoeken. Door je Museo Etrusco ticket vooraf online te bestellen hoef je niet in de rij te staan bij een bezoek aan het Museo Etrusco Villa Giulia en kun je daarbij gratis een audiogids gebruiken. De audiogids maakt een bezoek aan dit museum in Rome aanzienlijk aantrekkelijker, door de extra informatie die het je verschaft!