MACRO Testaccio – Museum van hedendaagse kunst

Het MACRO museum in de wijk Testaccio, vaak MACRO Testaccio genoemd, is een museum voor de hedendaagse kunst. Zeker voor kinderen kan het saai worden, om enkel musea in Rome met oude kunst te bezoeken. Een bezoek aan het MACRO Testaccio museum zorgt voor de nodige afwisseling! Het museum is gevestigd in een voormalig slachthuis, waar tegenwoordig kunst van verschillende Italiaanse kunstenaars tentoongesteld wordt.

Bekende werken in het MACRO Testaccio

Door het jaar heen worden er verschillende tentoonstellingen in het MACRO Testaccio in Rome aangeboden. Vaak hebben deze tentoonstellingen een industriële setting! Zo werd onlangs een tentoonstelling aangeboden, met kunstwerken en video-installaties van een bijzonder groot formaat. Neem bijvoorbeeld een kijkje bij de indrukwekkende tank, die met knipkunst is gemaakt! Ook vind je hier een uitgebreide tentoonstelling met kunst van bamboe. Bezoek bijvoorbeeld Big Bambú, een grote boomhut van bamboestokken. Dit kunstwerk is gemaakt door Mike en Doug Starn en biedt kinderen de mogelijkheid om lekker te klimmen!

Ligging van het MACRO Testaccio

MACRO is een museum in Rome, welke in de wijk Testaccio ligt. Deze wijk is bijzonder gezellig en leeft vrijwel altijd! Het maakt dat je een bezoek aan het MACRO Testaccio museum goed kunt combineren met andere activiteiten in de buurt. Slenter bijvoorbeeld urenlang door de gezellige straatjes, geniet van een hapje en een drankje op een Italiaans terras, enzovoorts. Voorheen was deze wijk een echte arbeiderswijk! Het MACRO Testaccio ligt aan de Via Nizza, welke eenvoudig met het openbaar vervoer te bereiken is. Neem bus 38 of 89 en stap uit bij de halte Nizza/v.le Regina Margherita. Van hier loop je rechtstreeks naar het MACRO Testaccio museum.

Voor een bezoek aan het MACRO Testaccio kun je tickets online bestellen! Zo hoef je bij het museum zelf niet in de rij te staan. Het museum is geopend van 14.00 tot 20.00 uur op dinsdag tot en met zondag. Houd er rekening mee dat er tot 30 minuten voor het sluiten van het museum geen mensen meer worden toegelaten. Het museum wordt alleen geopend als er tentoonstellingen zijn.