Musée du quai Branly – Jacques Chirac

Bezoek het 7e arrondissement, als je de etnografie binnen het Musée du quai Branly in Parijs wilt bezoeken. Het Musée du quai Branly werd in 2006 geopend door de toenmalige Franse president Jacques Chirac. Vandaar dat het museum vaak ook Musée Jacques Chirac in Paris genoemd wordt.

Bekende werken in Musée du quai Branly

Binnen het Musée du quai Branly in Paris vind je een verzameling van 300.000 etnografische voorwerpen, waarvan circa 3.500 tentoon worden gesteld. Dit zijn voornamelijk kunstschatten uit Afrika, Azië, Oceanië, Australië en Noord- en Zuid-Amerika. Opvallend is dat er binnen het Musée quai Branly gekozen is voor een geografische indeling, in plaats van voor een thematische indeling.

Ligging van het Musée du quai Branly

Je vindt het Musée de quai Branly aan de Quai Branly, in het 7e arrondissement. Doordat het museum in de buurt van onder meer de Eiffeltoren gelegen is, blijkt het vaak lastig te zijn om het museum met een auto te bezoeken.

Quai Branly museum per metro bezoeken

Makkelijker is het om gebruik te maken van de metro of trein richting Musée quai Branly in Parijs. Neem treinlijn RER-C naar halte Champs de Mars – Tour Eiffel. Met metrolijn 9 kun je uitstappen bij Iéna of Alma Marceau, met metrolijn 8 bij École Militaire en met metrolijn 6 bij Bir-Hakeim.

Je kunt het Quai Branly museum in Parijs ook met een rolstoel bezoeken. Door de gunstige ligging in het centrum van de stad, is het museum daarbij eenvoudig te combineren met verschillende andere bezienswaardigheden. Om de drukte in de rij voor tickets te vermijden, doe je er verstandig aan om Quai Branly museum tickets vooraf online te bestellen.

Quai Branly Museum openingstijden

Het museum van Jacques Chirac is van 11.00 tot 19.00 geopend op zondag, dinsdag en woensdag. Donderdag, vrijdag en zaterdag kun je de kunst in het museum van 11.00 tot 21.00 bezichtigen. Het museum is op maandag gesloten.